Minden vállalkozó még több vásárlót és még nagyobb profitot akar látni. Sokszor emiatt hosszadalmas, bonyolult és igen drága eszközökhöz folyamodnak. Pedig egy egyszerű, és ár/érték arányban verhetetlen trükköt is bevethetnének. Gondolná, hogy a megoldást egy pici műanyag kártyában találja?
Egy jól bejáratott üzletnek számos olyan vissza-visszatérő vásárlója van, akiket törzsvásárlóknak nevezünk. Ezek a törzsvásárlók pedig ha nem is aranyat érnek, de forintosítható, állandó bevételt egészen biztosan jelentenek a kereskedők számára. Ezek a vásárlók ismerik és szeretik a cég által forgalmazott termékeket, szolgáltatásokat, kialakult egyfajta bizalom. Ezt a kötődést pedig nem szabad parlagon hagyni!
A vásárló különlegesnek érzi magát, még többet vásárol
A vásárlói kötődés kialakításának egyik kiváló formája a plasztikkártya-rendszer, amellyel mind a két fél – a vásárló és a kereskedő – is előnyökhöz jut. A törzsvásárló a kártya birtokában például kedvezményekre, pontgyűjtésre vagy időszakos akciókra lehet jogosult: ez nemcsak további vásárlásokat generál, hanem megbecsültnek érzi magát a vevő, növeli az üzlettel szembeni lojalitását. A törzsvásárlói rendszer pszichológiája mögött az áll, hogy a vásárló különlegesnek érzi magát.
Célratörő stratégiát alakíthat ki az üzlet
Mivel win-win helyzetről beszélünk a törzsvásárlói plasztikkártya-rendszer kapcsán, így a kereskedő is számtalan előnyhöz jut. Egyrészt mivel a törzsvásárlókat további vásárlásra ösztönzi, így nagyobb lesz a bevétel, másrészt pedig a rendszer informatikai hátterének köszönhetően adatokat tud kinyerni a vásárlói szokásokról. A vállalkozó információkat gyűjthet a vásárlóiról. Milyen terméket vásárolnak a leggyakrabban? Mennyit költenek el egy-egy vásárlás alkalmával? Személyes adatok gyűjtésére is van mód, hiszen a regisztráció során számos privát adat szükséges. Mindezen információk birtokában olyan stratégiát alakíthat ki a vállalkozó, ami növeli az üzlet profitját.
Akkora, mint egy bankkártya, mindenki magánál tartja
A törzsvásárló-rendszer kialakításához a legegyszerűbb azonosító eszköz a plasztikkártya. Ez többféle azonosítással kérhető: lehet RFID, mágnesszalagos, vonalkódos vagy QR kódos. Akármelyik megoldás mellett dönt, a vásárló mindegyiket egyformán könnyen tudja kezelni. Csupán regisztrálnia kell a kasszánál vagy egy internetes felületen, és a kártya a következő vásárlás alkalmával már aktív is lesz. A plasztikkártya arculatáról a vállalkozó dönthet: érdemes olyan dizájn mellett dönteni, ami a pénztárcában könnyen észrevehető, figyelemfelhívó hiszen a vásárlók nagy része úgyis ott tartja majd. Mivel pontosan akkora akárcsak egy bankkártya, így tökéletes helye van a pénztárcában: nem hagyja senki otthon, mivel nem kell rá külön figyelmet fordítani.
Tudta?
A törzsvásárlói rendszer nagyon elterjedt marketing eszköz. Magyarországon az első nagyobb rendszert az ezredforduló környékén helyezték üzembe.
Comments